Autor |
Wiadomość |
Strona Glówna WBC ~ Historyczne ~ LWS-5 Żubr-Hydro
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat |
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następna |
|
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 14:01
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
LWS-5 Żubr Hydro
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS5ZubrHydro1.jpg
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS5ZubrHydro2.jpg
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS5ZubrHydro3.jpg
EDIT:
Dwa poprawione rendery:
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS-5_Zubr-Hydro_1.jpg
http://www.republika.pl/szymonkot/LWS-5_Zubr-Hydro_2.jpg
Przy okazji modelowania teraz RWD-22, jak mu zrobiłem pływaki natrafiłem, na projekt Żubra w wersji pływakowej, tak więc dostał pływaki, parę przeróbek i jest.
Render w malowaniu Morskiego Dywizjonu Lotniczego I Eskadry Dalekiego Rozpoznania z godłem biało-granatowego galionu wikingów. Nowe Rhino i nowe Flamingo - więc render nie jest superowy, a raczej średni , wiec pewnie dostanie jeszcze jakieś poprawki.
A można sobie i pogdybać, ciekawe czy jakby 1 EDR miała choć jednego Żubra, to czy wybrał by się on we wrześniu 1939 roku na wody zatoki Gdańskiej i posłał jedno piękne, srebren lśniące cygaro w kierunku "Szlezwig-Holstein'a".
Tuż przed słynnym wypadkiem na LWS-4 Żubr LWS opracował projekt wersji Żubra na pływakach i zaproponował ją Morskiemu Dywizjonowi Lotniczemu zamiast samolotu R-XX (LWS-1)
W lipcu 1937 roku rozpoczęto prace nad prototypem. Pracę przerwano w kwietniu 1938 roku, przy ogólnym stanie zaawansowania prac konstrukcyjnych i montażowych ok. 75%. Z prac zrezygnowano ze względu na zbytni wzrost masy.
Konstrukcja:
Dwusilnikowy górnopłat wolnonośny o konstrukcji mieszanej lub metalowej. Wodnosamolot pływakowy przeznaczony do działań niszczycielskich. Liczba załogi : 4 osoby. Skrzydło alternatywne dwudźwigarowe drewniane, wielopodłużnicowe pokryte sklejką lub metalowe pokryte do 1 dźwigara blachą, reszta płótnem. Mechanizacja: klapy oraz interceptory sprzężone z lotkami. Usterzenie spawane z rurek stalowych , kryte płótnem. Kadłub metalowy. Cześć przednia i środkowa: podłużnicowo-wręgowa, a tylna kratownica spawana z rur chromomolibdenowych. Pokrycie w I i II części blachą duralową. W części tylnej góra i dół z blachy duralowej, a boki kryte płótnem. Dwa pływaki wielogrodziowe Short z duraluminium, wsparte o skrzydło i kadłub zastrzałami z rur stalowych o przekroju kołowym.
Dane techniczne:
Rozpiętość: 18,50 m
Długość: 15,40 m
Wysokość: 5,00 m
Powierzchnia nośna: 49,00 m2
Masa własna: 4740 kg
Masa użyteczna: 2060 kg
Masa całkowita: 6800 kg
Prędkość maksymalna: 302 km/h
Prędkość wznoszenia: 3,8 m/2
Pułap: 5203 m
Zasięg: 1100 km
Silniki:
Bristol Pegasus III o mocy 550 kW (750KM). Trzypłatowe śmigła, metalowe o zmienianym skoku, Hamilton Standard.
Uzbrojenie:
5 ruchomych KM Vickers kal. 7,7mm (pod dwa zdwojone w przedniej i górnej wieżyczce, a pojedyńczy w stanowisku strzelca dolnego) oraz ładunek 600-800 kg bomb lub jedna torpeda lotnicza.
A.Glass "Polskie konstrukcje lotnicze1893-1939"
A. Morgała "Samoloty w polskim lotnictwie morskim" _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl
Ostatnio zmieniony przez szymon dnia Pią 07 Lipiec, 2006 11:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Reklama +bot

|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 14:06
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621
Dywizjon:
303
Nick w LFS:
|
|
Przegłeś ojciec z odbiciami, śmigła nieładne Poza tym odcinasz kupony od wczesnie zrobionych modeli  |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 14:16
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
Te kręcącę się a la śmigła, faktycznie niespecjalne. Jak potrenuję to może mi się uda rozmyć im krawędzie Jakie tam odcinanie kuponów przeca pisze że RWD-22 majstruję, a Żuberek się urodził przy okazji. Co do wykończenia powierzchni może faktycznie zmniejszyć połysk [/url] _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 14:47
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 376
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
A co to ino za diabelska machina rodem z piekla wyciagnieta  |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 19:09
|
|
|
sierżant
Dołączył: 20 Gru 2004
Posty: 386
Skąd: N'tyszol
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
szymon napisał(a): | Mechanizacja: klapy oraz interceptory sprzężone z lotkami. |
Co to k. są interceptory?
Dobrze dobrze wujek, sie na zgredów nie oglądaj. Mi sie podoba. _________________ No i dobrze, fajna zabawa jest, po co to zamykać |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 19:16
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621
Dywizjon:
303
Nick w LFS:
|
|
inaczej przerywacze. takie kurna coś dziwne z tego co pamiętam to to cholerstwo się wychylało z górnej powierzchni skrzydła. W niektórych maszynach to było zamiast lotek, wychylało się na jednym skrzydle i działało właśnie jak lotka |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 20:06
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
Interceptor (przerywacz, spoiler), wąska wychylna klapka, umowcowana obrotowo na grzbiecie skrzydła. Klapka ta może być płaska i obracać się wokół przedniej lub tylnej krawędzi. Wychylenie interceptora powoduje oderwanie warstwy przyściennej powietrza od grzbietu skrzydła i zmniejszenie wskutek tego siły nośnej. W samolotach stosuje się je łączcznie z lotkami, przy czym wychyla się interceptor na tym skrzydle na którym lotka się podnosi.
Czyli na moje oko, lotka jak się wychyli to powoduje przechył, a intrceptor bardziej powodował by obrót wokół osi Y samolotu, czyli pewnie wspomaga i lotki i rudder i jeszcze zmiejsza siłę nośną _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 30 Czerwiec, 2006 21:59
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621
Dywizjon:
303
Nick w LFS:
|
|
na spodniej stronie każdego przerywacza, widocznej tylko po podniesieniu jest napis : użycie grozi korkociągiem  |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sob 01 Lipiec, 2006 00:36
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
Tu by się mógł TopGun wypowiedzieć bo w szybowcach są zdajesie przerywacze
Czajka na FH ma chyba ze cztery intreceptory na płacie bo przeciez zapewne przerywacze wynalazł rosyjski naukowiec na jakimś niemieckim wraku  _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sob 01 Lipiec, 2006 12:02
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 206
Skąd: Szczecin
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
tiaaa
Andriej Interceptoriew _________________ Aeria gloris! |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sob 01 Lipiec, 2006 15:20
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621
Dywizjon:
303
Nick w LFS:
|
|
oczko odpadło temu misiu! |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pon 03 Lipiec, 2006 07:35
|
|
|
sierżant
Dołączył: 20 Gru 2004
Posty: 386
Skąd: N'tyszol
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
czyli znaczy się normalne hamulce aerodynamiczne  _________________ No i dobrze, fajna zabawa jest, po co to zamykać |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 07 Lipiec, 2006 11:37
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 13 Wrzesień, 2006 21:08
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 206
Skąd: Szczecin
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Beryl napisał(a): | oczko odpadło temu misiu! |
wszystko jest na miejscu. zobacz sam
@szymon co to sie stalo tam na niebie na tym drugim obrazku? jesli masz z ladnym niebem to mi podeslij pls _________________ Aeria gloris! |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Czw 14 Wrzesień, 2006 15:53
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
yyyyy na którym drugim obrazku, bo jest niebo jest chmurka... _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|