Autor |
Wiadomo¶æ |
Strona Glówna WBC ~ RusFH ~ trymery
Zobacz nastêpny temat Zobacz poprzedni temat |
Strona 2 z 2
Id¼ do strony Poprzedna 1, 2 |
|
|
Wys³any:
Wto 26 Kwiecieñ, 2005 11:20
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 278
Sk±d: Poznan
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
gratz najlepsza metoda by nie walczyc z jojem wciskasz f12 (calibrujac joya) i nastepnie "x" i wszysko juz powinno byc ok.
czasem trudno wytrimowac samolot bo joy sie rozkalibrowal dlatego najlepiej najpierw najlepiej wcisnac F12. Ja tak robie i wszysko jest wporzo  _________________ F/Lt Vipe from 302nd Polish Squadron "Poznañski" |
|
|
|
 |
Reklama +bot

|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wys³any:
Wto 26 Kwiecieñ, 2005 11:32
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 449
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
joy sie rozkalibrowal?
nie widzialem tego zjawiska od dobrych 2 lat  |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Wto 26 Kwiecieñ, 2005 12:33
|
|
|
senior pilot
Do³±czy³: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Sk±d: Legnica
Dywizjon:
Nick w LFS:
[WBT]hrabia
|
|
MOj Cyborg przed Ilem musze calibrowac :0 a w WB dzieki F12 nie musze... _________________
"Jecha³em tak szybko gdy¿....lubiê zapierdalaæ..." |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Wto 26 Kwiecieñ, 2005 12:49
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 376
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
moj cyborg nie byl kalibrowany od 2.5 lat , niewazne czy wb czy IL smiga jak szalony .Nie wyobrazam sobie zmiany joya . Moj poprzedni wingman extreme zlamal sie po roku , logitech sux  |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Wto 26 Kwiecieñ, 2005 15:59
|
|
|
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Sk±d: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
ja nie trymuje...ja zamykam oczy  _________________ pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!!
pijcie wodê! -woda ma moc... unosi statki, porusza m³yny... |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Wto 26 Kwiecieñ, 2005 16:01
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 353
Sk±d: Poznañ
Dywizjon:
302nd POLISH SQ
Nick w LFS:
|
|
hm ja swojego cyborga od czasu do czasu musze wymerdac na prawo i lewo, potem f12 i dziala jak pan bog przykazal Okazjonalnie kalibruje pod winda jak mi sie nudzi  _________________ F/Lt -al--- from 302nd Polish Squadron "Poznañski" |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Sro 27 Kwiecieñ, 2005 14:35
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 28 Gru 2004
Posty: 250
Sk±d: St±d
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Maniek napisa³(a): | Poza tym trymowanie chyba zalezy od ilosci obrotow silnika bo w zasadzie temu ma przeciwdzialac a nie od predkosci samolotu.Mozna leciec przeciez 400km/h nurkiem przy zero throttle i 400km/h poziomo na max power +WEP czy sie myle?? |
Trymuje siê samolot do danej prêdko¶ci np. je¶li wytrymujezsz go do 400 km/h w locie poziomym, to po zdjêciu obrotów samolot sam bêdzie robi³ wszystko ¿eby te 400 km/h utrzymaæ (zacznie nurkowaæ). Je¶li zwiêkszysz obroty to bêdzie szed³ do góry. To jak szybko bêdzie siê wznosi³ (lub opada³) zale¿y w³a¶nie od tego jak bardzo zwiêkszy³e¶ (lub zmniejszy³e¶) moc silnika.
W ogólno¶ci trym ma pomagaæ pilotowi w "walce z dr±¿kiem". ¯eby siê za bardzo nie trzeba by³o mêczyæ. Jak kiedy¶ sterowanie by³o przez linki to naprawdê trzeba by³o w³o¿yæ w latanie trochê si³y.
Ostatnio nawet mia³em okazjê pogadaæ z kolesiem który skoñczy³ w USA szko³ê si³ powietrznych (ale nie jako pilot) i gadali¶my na temat f-16. Powiedzia³ mi baardzo ciekaw± rzecz. Mianowicie w tych wszystkick nowych my¶liwacach si³a jak± przy³o¿ysz na dr±¿ek bezpo¶rednio nie wp³ywa na wychylenie lotek tylko na przeci±¿enie jakie bêdzie odczuwa³ pilot (np 2 kg na dr±¿ek da efekt 2G). Czyli tak na dobr± sprawê trym wogóle nie pomaga w walce bo samolot i tak samemu go dostosuje danej prêdko¶ci. |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Sro 27 Kwiecieñ, 2005 21:18
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 206
Sk±d: Szczecin
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
syd napisa³(a): |
Trymuje siê samolot do danej prêdko¶ci np. je¶li wytrymujezsz go do 400 km/h w locie poziomym, to po zdjêciu obrotów samolot sam bêdzie robi³ wszystko ¿eby te 400 km/h utrzymaæ (zacznie nurkowaæ). Je¶li zwiêkszysz obroty to bêdzie szed³ do góry. To jak szybko bêdzie siê wznosi³ (lub opada³) zale¿y w³a¶nie od tego jak bardzo zwiêkszy³e¶ (lub zmniejszy³e¶) moc silnika.
W ogólno¶ci trym ma pomagaæ pilotowi w "walce z dr±¿kiem". ¯eby siê za bardzo nie trzeba by³o mêczyæ. Jak kiedy¶ sterowanie by³o przez linki to naprawdê trzeba by³o w³o¿yæ w latanie trochê si³y.
Ostatnio nawet mia³em okazjê pogadaæ z kolesiem który skoñczy³ w USA szko³ê si³ powietrznych (ale nie jako pilot) i gadali¶my na temat f-16. Powiedzia³ mi baardzo ciekaw± rzecz. Mianowicie w tych wszystkick nowych my¶liwacach si³a jak± przy³o¿ysz na dr±¿ek bezpo¶rednio nie wp³ywa na wychylenie lotek tylko na przeci±¿enie jakie bêdzie odczuwa³ pilot (np 2 kg na dr±¿ek da efekt 2G). Czyli tak na dobr± sprawê trym wogóle nie pomaga w walce bo samolot i tak samemu go dostosuje danej prêdko¶ci. |
 _________________ Aeria gloris! |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Sro 27 Kwiecieñ, 2005 23:12
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 449
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Jeden szczegol do tego wywodu
Jak w samolocie tlokowym zdejmiesz ciag to spadnie moment obrotowy smigla i samolot sie zacznie przekrecac na skrzydlo, a wtedy to TAKIEGO wala zobaczysz, a 400km/h utrzymywac sam nie bedzie
Trymuje sie do predkosci i obrotow, no ale poza tym teoria jest calkiem spoko  |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Czw 28 Kwiecieñ, 2005 11:23
|
|
|
senior pilot
Do³±czy³: 01 Sty 1970
Posty: 989
Sk±d: Pilica
Dywizjon:
303 Ko¶ciuszkowski
Nick w LFS:
|
|
Trymer to po prostu klapka wywa¿aj±ca, umieszczona na sterze, której wychylenie przez pilota z kabiny (najcze¶ciej to jest do tego pokrêt³o), zmniejsza si³ê potrzeb± do utrzymania steru w po³o¿eniu wychylonym. Przy odpowiednim wychyleniu trymeru si³ê tê zmo¿na zmniejszyæ do zera i pilot mo¿e pu¶ciæ ster utrzymuj±c zadane warunki lotu. Trymer pozwala ustalizowaæ samolot w locie przy zmiennym obci±¿eniu, po spaleniu cze¶ci paliwa samolot mo¿e zacz±æ byæ ciê¿ki na dziób i wtedy siê go trymuje, czyli poziomuje.
Druga zabawka troche zbie¿na z tym co napisa³ Syd to flettner - klapka odci±¿aj±ca, to klapka na sterze po³±czona w taki zawiasowy sposób mocowanie ze sterem, ¿e jego wychylenie powoduje wychylenie w przeciwna stronê klapki. Zmniejsza ona si³ê potrzebn± do wychylenie steru.
A co do momentu obrotowego, t³okowce mia³y zazwyczaj jedn± klapkê na lotce przeciwnej do kierunku obrotów, a k±t zaklinowania statecznika poziomego i pionowego ustawiony tak, aby równowa¿y³ moment obrotowy przy jakie¶ prêdkosci, najczêsciej przelotowej. A w dodtaku pilot ustawia³ trymery na ziemi ze wzglêdu na obci±¿enie samolotu, inny jest moment obrotowy dla obci±zonego z paliwem, a inny dla pustego. I chyba ten moment równowa¿y³o siê równie¿ sterem kierunku a nie tylko trymerami.
W wb trymery [ijkl] pozwalaja na delikatne zmiany lotu w zasadzie w formacji. A F12 no rozjechanym joy jak mój to sie ju¿ parê razy w ci±gu lotu robi. A X. shift+X, czy ctrl+X to ja najpierw macham sobie joyem w kó³eczko, potem go puszczam i pstryk w X i poziomuje siê i leci sobie. Auto trim on speed, to trzyma prêdko¶æ, taki swoisty cruisecontrol, formacja ¶miga 200km/h, to dajesz speed 200 autotrim on speed i lecisz. autotrim on angel, to blokuje k±t wznoszenia, ale nie jak CS nie zwraca uwagi na predko¶æ, a CS czasami wachluje góra/dó³ ¿eby utrzymac wznoszenie bez spadku prêdko¶ci. _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Stra¿ Po¿arna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
¦l±ska Galeria Fotografii Po¿arniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wys³any:
Sro 04 Maj, 2005 11:05
|
|
|
sier¿ant
Do³±czy³: 28 Gru 2004
Posty: 250
Sk±d: St±d
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Snakeye napisa³(a): | Jak w samolocie tlokowym zdejmiesz ciag to spadnie moment obrotowy smigla i samolot sie zacznie przekrecac na skrzydlo, a wtedy to TAKIEGO wala zobaczysz, a 400km/h utrzymywac sam nie bedzie
|
Nie napisa³em ¿e bêdzie utrzymywa³ dan± prêdko¶æ tylko ¿e bêdzie PRÓBOWA£ j± utrzymaæ. Pozatym do tego pewnie mo¿na by dorzuciæ jeszcze wysoko¶æ samolotu bo rozrzedzenie powietrza te¿ wp³ywa na si³ê no¶n±. |
|
|
|
 |
|