Autor |
Wiadomość |
Strona Glówna WBC ~ Samoloty ~ Jak wyciagnac 190 z korkociagu - poradnik
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat |
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3 Następna |
|
|
Wysłany:
Wto 08 Luty, 2005 11:19
|
|
|
Gość
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Witam.
Przejde od razu do praktyki, jako ze na teori sie nie znam
Test wykonywalem podczas jednego lotu, w sumie kolo 5 korkociagow na roznych wysokosciach. Po drodze Beaufightera zdjalem Myslal pewnie ze jak 190 lece to bede spinnowac ciagle
Ok. Loty byly takie. Nasycony energia samolot kladlem na skrzydlo pod katem 90 stopni i rura drazek do siebie (a raczej myszke ) Jako, ze 190 mialo sporo energii to dopiero po 10 sekundowym blackoucie i jeszcze jednym krotszym raczyl wpasc w korkociag. Teraz najwazniejsze - zero paniki, ja to robilem z usmiechem na ustach (a raczej ze smiechem z goldow ). W moim przypadku kladlem samolot na prawym skrzydle i skrecalem w prawo. Po chwili samolot wpadl w zmienny obrot wokol osi przeciwnie do ruchu wskazowek zegara (potocznie krecil sie w lewo). Teraz na wypracowanie odpowiedniej taktyki wychodzenia poswiecilem 2 korkociagi.
Wiec w tym przypadku robimy tak - NAJWAZNIEJSZE - obserwacja wskaznika slizgu.
Depczemy rudder w tym kierunku, korkociag w 190 ma to do siebie, ze w pewnym momencie nagle wskazowka slizgu leci w druga, to dbijamy w druga strone.
Ustawienie joya - przede wszystkim od siebie i skret w takim kierunku jak rudder. Ile ? Polecam potrenowac i dobrac sobie. Ja dawalem na maxa skret, zas gdy samolot odzyskiwal kontrole to skret zmniejszalem, by niepotrzebnie nie powodowac nowych skretow.
Efekty ? Czwarty korkociag wykonalem na 1km, samolot mial na poczatku dziwny zwyczaj lecenia w gore, skonczylem korkociag na 800m.
Piaty korkociag zrobilem na 500m, skonczylem na 200m, moglem na 300m ale nie poszlo mi perfekcyjnie.
Chcialem sprobowac jeszcze na 200m ale stwierdzilem, ze wole RTBowac i zgarnac pare punktow.
Podsumowujac - wychodzimy ustawiajac rudder w kierunku, ktory pokazuje igla slizgu (zazwyczaj przeciwny do obrotu samolotu), joya od siebie i przeciwnie do obrotu samolotu.
[EDIT] Zapomnialem o klapach, w czasie szamotaniny wypuszczamy klapy (mi o jedno oczko starczalo-ale mozna poeksperymentowac z wieksza iloscia).
Powodzenia. Mam nadzieje, ze poradnik okaze sie przydatny w nastepnym ToD, gdy bedziemy latac Gold. |
|
|
|
 |
Reklama +bot

|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany:
Wto 08 Luty, 2005 13:43
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:
Nick w LFS:
[WBT]hrabia
|
|
W Ka¿dym samolocie z korka wychodze tak: dr¹¿ek od siebie i w kierunek przeciwny do obrotu samolotu... _________________
"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..." |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 08 Luty, 2005 14:37
|
|
|
Zen
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
hrabia303 napisał(a): | W Każdym samolocie z korka wychodze tak: drążek od siebie i w kierunek przeciwny do obrotu samolotu... |
Do tej pory robiłem tak samo, jednak wczoraj nie dało to rezultatu.. na 6 korkĂłw, wszystkie gleba..
A jeden to nawet na 50 metrach dostałem Foka ktĂłra goniłem tez wpadła w korek.
Myślałem, że fako robi jakies cuda.. Padliśmy na glebę obok siebie  _________________
 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 08 Luty, 2005 17:06
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 353
Skąd: Poznań
Dywizjon:
302nd POLISH SQ
Nick w LFS:
|
|
Lece spitem, cruise speed - jakieÂś 270mph byÂło, mijanka z zeke, przechyÂł lekko na prawe skrzydÂło, powoli dr¹¿ek do siebie z zamiarem wykonania spokojnego wysokiego yo-yo. Efekt? KorkociÂąg na ok 200m i oczywiÂście gleba. Jak na mĂłj gust to juÂż przegiĂŞcie. _________________ F/Lt -al--- from 302nd Polish Squadron "Poznański" |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 08 Luty, 2005 18:32
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:
Nick w LFS:
[WBT]hrabia
|
|
MI zawsze sie udaje z korka wyjÂśc w ten sposob co opisaÂłem wyzej _________________
"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..." |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 08 Luty, 2005 19:37
|
|
|
Gość
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
A sprobuj odwrocony plaski na Spicie9 Powiem tyle, ze jakby nie te 6km altu to bym musial skakac (a taki zamiar mialem juz przy 3.5km). Okroje tracka i wlepie tu linka niedlugo, bo to wygladalo jak w matrixie
Ok juz jest http://www.laxtsc302.republika.pl/tracks/spins.zip
Track jest krotki, kolo 5 minut, obciety. Sa tu dwa korkociagi, drugi jest odwrocony plaski, polecam obejrzec jak to wyglada. |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 09 Luty, 2005 01:20
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 278
Skąd: Poznan
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
odwrocony plaski??? LOL jak wy latacie w taki korek to wpadlem hmmmmm w latach 80tych? :p _________________ F/Lt Vipe from 302nd Polish Squadron "PoznaĂąski" |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 13 Luty, 2005 18:18
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1621
Dywizjon:
303
Nick w LFS:
|
|
as jak wyjsc z pÂłaskiego owrĂłconego na czymkolwiek? podczas treningĂłw offline zauwaÂżyÂłem,Âże w sekunde po wyjsciu ze zwykÂłego korka o ile szybko sie nie zareaguje samolot wchodzi w pÂłaski korek z ktĂłrego za nic nie potrafie wyprowadzic :/ |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 13 Luty, 2005 18:54
|
|
|
Gość
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Odwrocony plaski wymaga innej techniki. O ile przy zwyklym dajemy joya od siebie, tutaj trzeba do siebie. Rudder oczywiscie przeciwnie do obrotu samolotu. Poza tym w zadnym przypadku nie dawac klap przy odwroconym, probowalem pare razy tak i nie bylo wesolo, choc klapy przy zwyklym sa mile widziane. |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 13 Luty, 2005 22:14
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
polecam nie wpadac w korki....i tyle  _________________ pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!!
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 13 Luty, 2005 23:04
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 344
Skąd: Piaseczno
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
hehehehe ja gdzies czytalem ze aby jak najszybciej wyjsc z korkociÂągu to naleÂży skontrowaĂŚ wszystko co sie da i staraĂŚ wprowadzic samolot w lot nurkowy (nabraĂŚ szybkoÂści jak najszybciej)
wiĂŞc imho obserwujÂąc pionowy wskaÂżnik powinnismy dazyc do jego wyrownania z osiÂą samolotu, starac siĂŞ elewatorem pochyliĂŚ nos, eleronami rĂłwnieÂż niwelowaĂŚ pseudo rollrate. Wszelkie klapy to lipa , lepiej juz wlÂączyc wepa czy cus.
Silniki jest sens wy³¹czac gdy ma siê dwa, czasem zaleca sie wylaczenie silnika gdy moment obrotowy jest zgodny z obrotami w korku ale imho wystarcz¹ do tego elerony.
ZresztÂą to chyba pisze w helpie do wb
Spit LF w pewnych warunkach jest niemozliwy do opanowania, natomiast spit 9 bardzo Âłatwo siĂŞ opanowuje podobnie jak imho 190 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pon 14 Luty, 2005 00:00
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 353
Skąd: Poznań
Dywizjon:
302nd POLISH SQ
Nick w LFS:
|
|
Pochylenie nosa czasami nie daje efektu. Wtedy trzeba go rozbujaĂŚ ruszajÂąc od siebie i do siebie, aÂż w koĂącu dziĂłb "wskoczy" na miejsce, czyli ustawi siĂŞ pionowo w dó³. Potem to juÂż buÂłka z maseÂłkiem. O ile w zwykÂłych korkach nie trzeba tego stosowaĂŚ, to przy wszelkiego rodzaju udziwnionych dziaÂła jak marzenie  _________________ F/Lt -al--- from 302nd Polish Squadron "Poznański" |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pon 14 Luty, 2005 00:20
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:
Nick w LFS:
[WBT]hrabia
|
|
Z tego co wiem nauka latanie polega na uczeniu sie jak unikac takich sytuÂłacji  _________________
"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..." |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pon 14 Luty, 2005 01:32
|
|
|
sierżant
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 344
Skąd: Piaseczno
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
hrabia303 napisał(a): | Z tego co wiem nauka latanie polega na uczeniu sie jak unikac takich sytuÂłacji  |
a jak tu nie szarpac joyem uciekajac przed kopim?  |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pon 14 Luty, 2005 01:59
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 1251
Skąd: Legnica
Dywizjon:
Nick w LFS:
[WBT]hrabia
|
|
Cytat: | a jak tu nie szarpac joyem uciekajac przed kopim?  |
Aaaa to co innego  _________________
"Jechałem tak szybko gdyż....lubię zapierdalać..." |
|
|
|
 |
|