Autor |
Wiadomość |
Strona Glówna WBC ~ IŁ-2 Sturmovik ~ Level Bombing w Szturmoviku
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat |
Strona 1 z 1
|
|
|
Wysłany:
Pon 18 Czerwiec, 2007 18:12
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
Bombardowanie w Szturmoviku to zupełnie inna para kaloszy niż w WB. Całość polega na ustabilizowaniu lotu i wprowadzeniu danych do celownika bombowego. Wbrew pozorom nie jest to strasznie trudne. Na klawiaturze trzeba sobie ustawić klawisze do sterowania celownikiem.
Poniżej przykładowe ustawienie:
NUM 1 - Odległość w celowniku minus (kąt patrzenia przez celownik)
NUM 7 - Odległość w celowniku plus (kąt patrzenia przez celownik)
NUM 8 - Ustawianie wysokości celownika (Zwiększenie)
NUM 2 - Ustawianie wysokości celownika (Zmniejszenie)
NUM 9 - Ustawianie prędkości celownika (Wyższa)
NUM 3 - Ustawianie prędkości celownika (Niższa)
NUM 4 - Ześlizg celownika w lewo
NUM 6 - Ześlizg celownika w prawo
NUM 5 lub NUM /- Włączenie automatyki celownika
Do tego konieczne będę jeszcze klawisz L do utrzymywania poziomu lotu oraz klawisz 2 dla włączenia stanowiska bombardiera i klawisz na joysticku do włączenia celownika (klawisze są przykładowe, bo każdy lubi to inaczej poustawiać)
Cały trik polega na ustabilizowaniu lotu klawiszem L w sporej odległości od lotniska-celu (powiedzmy, że jak cel się pojawi w zasięgu wzroku to już stabilizujemy lot), potem stabilizujemy prędkość, czy to przepustnicą czy skokiem śmigła to obojętne. Wygodnie jest sobie dać T=60-70%. Jak prędkość się ustali to przy pomocy NUM 8/ NUM 2 ustawiamy wysokość na jakiej lecimy, przy pomocy NUM 9/ NUM 3 prędkość z jaką lecimy z uwzględnieniem takim , że musimy przeliczyć prędkość z jaką lecimy IAS (Indicated Air Speed - prędkość wg przyrządów) na TAS (True Air Speed – prędkość rzeczywistą). Do tego służą tablice do których są linki niżej. Celownik włącza się jak jesteśmy na pozycji bombardiera i klepniemy klawisz włączenia celownika. I tak jeśli lecimy na np. 3000 metrów z prędkością 300 km/h to jak widać z tablicy trzeba wprowadzić wartość 359 km/h. Ponieważ celownik da się ustawić tylko do pełnych liczb, wprowadzamy do niego 360km/h. Następnie NUM 1 i NUM 7 ustawiamy celownik na jakiś cel na lotnisku (względnie NUM 4 i NUM 6 pozwala delikatnie sterować celownikiem na boki). Jak chcemy bardziej przesunąć celownik w lewo lub prawo, wyłączamy stabilizowanie lotu (klawisz L) i robimy to rudderem lub joystickiem. Potem znów stabilizujemy lot – L. Przy zbyt dużej korekcie celownik wyłącza się i kilka sekund trwa aż się znów ustali i włączy. Jak ustawimy celownik na jakiś cel, blokujemy go w celu NUM / lub NUM 5. Teraz automat zrzuci bomby z odpowiednim wyprzedzeniem do wysokości i prędkości lotu. Precyzja trafienia zależy od dokładności wprowadzonych do celownika danych.
Przy nalotach dywanowych można jeszcze wpłynąć na celność parametrem Bomb Delay w zakładce wyboru samolotu. Krótszy delay bomby spadną bardziej skupione, większy delay spadną w większym rozproszeniu.
Taki lot trwa dłużej niż figterem, ale przy odrobinie wprawy pozwala całkiem ładnie rujnować lotnisko przeciwnika:)
TABLICE
Tablica przeliczeniowa IAS na TAS (km/h) wysokość w metrach
http://republika.pl/szymonkot/IAS_TAS_metry.jpg
Tablica przeliczeniowa IAS na TAS (mph) wysokość w stopach
http://republika.pl/szymonkot/IAS_TAS_stopy.jpg
Tablica przeliczeniowa TAS na IAS (km/h) wysokość w metrach
http://republika.pl/szymonkot/TAS_IAS_metry.jpg
Tablica przeliczeniowa TAS na IAS (mph) wysokość w stopach
http://republika.pl/szymonkot/TAS_IAS_stopy.jpg _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
Reklama +bot

|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany:
Pon 18 Czerwiec, 2007 19:20
|
|
|
Zen
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
Szymon.
Fajnie to napisałeś. Wręcz fenomenalnie.
Wszystko co napisałeś jest cacy, ale....
tu ->http://members.chello.pl/p.gdawiec/il2/Bombsight_Table_2.rar
Jest tabelka która to wszystko ułatwia.
Po prostu na tabelce ustawiasz predkosc zgodna z prędkościomierzem (nie musisz nic przeliczas IAS/TAS), wysokość zgodną z wysokościomierzem. Wynikiem w tabelce jest kat pod ktorym trzeba ustawic nordena.
Ustawiasz nordena, lot mozesz korygowac nie wylaczajac AutoLevel'a poprzez trymy ruddera. Bomby walisz pojedynczo(tzn, po 2 sztuki) w momencie kiedy celownik przejdzie przez cel.
Zupełnie jak w WB
Troszke jest to trudniejsze. O tyle, ze trzeba trzymac predkosc i wysokość.
szymon napisał(a): |
Przy nalotach dywanowych można jeszcze wpłynąć na celność parametrem Bomb Delay w zakładce wyboru samolotu. Krótszy delay bomby spadną bardziej skupione, większy delay spadną w większym rozproszeniu. |
Tu sie nie zgodze. Ten parametr odpowiada za czas ktory upłynie od czasu kiedy bomba uderzy w ziemie.
szymon napisał(a): |
Taki lot trwa dłużej niż figterem, ale przy odrobinie wprawy pozwala całkiem ładnie rujnować lotnisko przeciwnika:) |
hmm... Ja uwazam, ze bombery maja za malo ciezkich bomb. Za mala skutecznosc celowania. Jak w WB jedna bomba jeden cel, tu jest to bardzo malo prawdopodobne. Wczoraj 6 bomb wywalonych 2 cele zniszczone. Po 35 minutowym locie, naprawde mialem satysfakcje, ale gdybym nie trafil, to juz bym do buffa nie wlazl.
Dywanowy nalot musi byc cacy, ale nie ma ludzi, wiec wez dupe i przyjdz na serwer wieczorkiem to polecimy sobie we dwojke na lotnisko.
pzdr,
Sid _________________
 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 19 Czerwiec, 2007 09:37
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
wy to zawsze sie nagadacie
BST miał być w następnym odcinku:)
sid--- napisał(a): |
hmm... Ja uwazam, ze bombery maja za malo ciezkich bomb. |
Baaaa bo oleg "zapomniał"o czymś cięższym a la B-17, B-25, Grief, Pe-8 i Lancaster by sprawę załatwiły  _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 19 Czerwiec, 2007 11:01
|
|
|
Zen
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
szymon napisał(a): | BST miał być w następnym odcinku:) |
Troche mi to przypomina taka nauke jazdy samochodem.
Najpierw mowisz gosciowi, ze musi pchac samochod zeby nim jezdzic. No i biedny gosc pcha ten samochod w srodku lata przez miasto. Poci sie, meczy. Ty mu mowisz zeby go bardziej rozpedzil, wtedy wiaterek go bedzie chlodzil.
Facet po 2 dniach ma dosyc, chce tym pierdolnac, a Ty mu mowisz:
Ale jest tez lepszy sposob. Przekrec kluczyk, wrzuc bieg i wlacz klime.

dobra..
opisz druga wersje..
I przyjdz o 22.oo na nalocik dywanowy.
pzdr,
Sid _________________
 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 19 Czerwiec, 2007 11:05
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
sid--- napisał(a): | szymon napisał(a): | BST miał być w następnym odcinku:) |
Troche mi to przypomina taka nauke jazdy samochodem.
Najpierw mowisz gosciowi, ze musi pchac samochod zeby nim jezdzic. No i biedny gosc pcha ten samochod w srodku lata przez miasto. Poci sie, meczy. Ty mu mowisz zeby go bardziej rozpedzil, wtedy wiaterek go bedzie chlodzil.
Facet po 2 dniach ma dosyc, chce tym pierdolnac, a Ty mu mowisz:
Ale jest tez lepszy sposob. Przekrec kluczyk, wrzuc bieg i wlacz klime.

dobra..
opisz druga wersje..
I przyjdz o 22.oo na nalocik dywanowy.
pzdr,
Sid |
takie rzeczy to tylko w tychach !!! reszta polski nie pcha samochodu na kursie !!!
btw: sid ciekaw jestem jak sie robi prawko na ciezarowe z przyczepa w tychach ????  _________________ pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!!
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 19 Czerwiec, 2007 11:13
|
|
|
Zen
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
rax napisał(a): | sid ciekaw jestem jak sie robi prawko na ciezarowe z przyczepa w tychach ????  |
Jak to jak?! Pcha sie!!
Dlatego w Tychach takie byki mieszkaja.  _________________
 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 19 Czerwiec, 2007 21:51
|
|
|
newbie
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 18
Skąd: Polska
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Witam !
czy we wszystkich bombowcach jest działający autolevel ?
Pytam , ponieważ mimi włączenia samolot zachowywał się jak niewytrymowany (bo nie był) po puszczeniu sterów
Pozdrawiam
Dżygit _________________ Jeśli kiepsko idzie walka w powietrzu...
...to może na ziemi będzie szło lepiej  |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 20 Czerwiec, 2007 00:40
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
dzygit napisał(a): | Witam !
czy we wszystkich bombowcach jest działający autolevel ?
Pytam , ponieważ mimi włączenia samolot zachowywał się jak niewytrymowany (bo nie był) po puszczeniu sterów
Pozdrawiam
Dżygit |
hmmm w he-111, ju-88, A-20 i Pe-2 na pewno , bo u mnie leci prosto jak p. Bóg przykazał,a w fighterah nie działa  _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Wto 15 Grudzień, 2009 20:52
|
|
|
pilot
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 581
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
Szymon a może byś tak wrócił i podziałał znowu ?  _________________ Całe życie z wariatami
 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 16 Grudzień, 2009 00:34
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
Hmmm sam nie wiem, teraz mnie kilka innych hobby pochłania ale może kiedyś zawitam na Iłka, na dysku dalej jest zainstalowany _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Czw 17 Grudzień, 2009 19:23
|
|
|
pilot
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 581
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 18 Grudzień, 2009 13:33
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
A ja nie wiem czy te czity co mi Rax podesłał to działają jeszcze, bo tylko jeden działa:
Woda 1.0 + Zacier 1.0 -> Wóda v(ol)er. 70.0 _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|