Autor |
Wiadomość |
Strona Glówna WBC ~ IŁ-2 Sturmovik ~ Tworzenie mapy - Przewodnik
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat |
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następna |
|
|
Wysłany:
Nie 17 Czerwiec, 2007 08:46
|
|
|
Zen
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
Witam.
Napisze w skrócie jak przygotować nową mapę. Nie będę się rozpisywać. To co napiszę powinno wystarczyć aby stworzyć w pełni działającą mapę.
--------------------------------
Lotniska:
Małe:
lub podobne.
Średnie:
lub podobne.
Duże:
lub podobne
--------------------------------
OPIS:
AAA:
12 - <20mm;
20 - 20mm;
40- 40mm;
80 - 80mm;
Cele:
+ - static plane;
F – Fuel Car;
M – Medic or transport Car;
A – ACK Car
---------------------------------
Ilość AAA i celów:
MAŁE:
<20mm 1
20mm 1
40mm 2
80mm 0
+ - 8
M - 1 kolumna/ 6 pojazdów
F - 6
A - 0
----
ŚREDNIE:
<20mm 2
20mm 2
40mm 2
80mm 2
+ - 12
M - 2 kolumny *6 pojazdów
F - 8
A - 2
----
DUŻE:
<20mm 3
20mm 2
40mm 2
80mm 4
+ - 16
M - 3 kolumny *6 pojazdów
F - 10
A - 3
---------------------
Na każdym lotnisku MUSI stac tez pojazd RADIO!!
Pojazd musi stac w obrebie lotniska, ale nie koniecznie musi byc widoczny.
--------------------
Jakie obiekty?
Budując mapę nie możemy wstawić sobie dowolnego ACK czy pojazdu.
Podaje linka do pliku w którym są opisane jakie obiekty należy wybrać dla poszczególnych stron.
http://members.chello.pl/p.gdawiec/il2/lotniska/objekty.txt
--------------------
Mapę budujemy w ten sposób, ze na wybranej mapie budujemy po jednym lotnisku dla każdej ze stron. Już tłumaczę.
Wybieramy mapę na której chcemy zbudować front. Na czystej mapie wybieramy lotnisko i zaczynamy je budowac wg. danych ktorą są wyżej. Kiedy skończymy, nie zabieramy się za budowę kolejnego na tej mapie, tylko zapisujemy to co mamy w następującej postaci:
Nazwamapy_Nazwalotniska_Strona.mis
Nazwamapy - to nazwa mapy.
Nazwalotniska - to nazwa miasta, które jest najbliżej lotniska
Strona - wiadomo. RED/BLUE
Zachowujemy zmianę, zamykamy mapę.
Otwieramy znów czystą mapę i przeprowadzamy tą samą operację na następnym lotnisku. itd,
Każde lotnisko musi być w dwóch wersjach. RED i BLUE.
Jesli chcemy przygotować front z 7 lotniskami (to jest chyba maksimum) na stronę to musimy przygotować 14 map z lotniskami dla BLUE i 14 map z lotniskami dla RED.
---------------------------
Chyba tyle.
W razie niejasności, pytania zostawiać tu.
Wszystkie posty nie związane z tworzeniem mapy, będę usuwał
pozdrawiam,
Sid _________________
 |
|
|
|
 |
Reklama +bot

|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Wysłany:
Nie 17 Czerwiec, 2007 09:17
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
uzupelnienie:
do stworzenia kompletnej mapy potrzebne jest stworzenie mapy calkowicie bez lotnisk z nazwa "main" nie moze byc na niej zadnego obiektu tylko czysta mapa !!! dopiero potem robimy to co opisał Sid.  _________________ pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!!
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 17 Czerwiec, 2007 12:50
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
mały
Bo ja sobie właśnie na potrzeby bufferki opracowuję mapki czarnobiałoschematyczne a la Glars/Overlays i nie mogę wyropić danych wysokości na jaką bije AAA?
PS: Mapki wam lada moment wrzucę _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 17 Czerwiec, 2007 12:58
|
|
|
pilot
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 668
Skąd: Lublin
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 17 Czerwiec, 2007 13:45
|
|
|
Zen
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
@Szymon
Nie znalazlem nigdzie do jakiej wysokosci bija AAA. Nigdzie chyba nawet sie tego nie ustawia. Chyba na necie musisz info poszukac.
@Joohny
Ja tam udostępniłem dane dot. typowych lotnisk na jakich do tej pory latalismy.
Myślę, że można uznać, że lotniska które pokazałes, sa z kategorii BIG. Wiec ilość objektów jest znana. Umieść objekty wg Twojego uznania, i przygotuj mapke, takie jak moje, z opisem co gdzie jest. To chyba najlepsze rozwiazanie.
pzdr,
Sid _________________
 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 17 Czerwiec, 2007 14:26
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
wysokosc na jaka maja bic ack mozna ustawic przy tworzeniu mapy... ale na ostatniej mapce tego nie ustawialem.... musi byc jakies utrudnienie przecierz  _________________ pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!!
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Nie 17 Czerwiec, 2007 14:30
|
|
|
Zen
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 1673
Skąd: Tychy
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
rax napisał(a): | wysokosc na jaka maja bic ack mozna ustawic przy tworzeniu mapy... ale na ostatniej mapce tego nie ustawialem.... musi byc jakies utrudnienie przecierz  |
Ja tam (w Properties) znalazlem tylko opcje Hold Fire, a ona mowi o tym, do jakiej wysokości maja strzelac, ale w sensie minimalnej.
Jak ustawisz HoldFire na 100m, to acki przestana strzelac do Ciebie jak bedziesz 100m od niego. Nie znalazlem parametru ktory odpowiada za maksymalna wysokosć. _________________
 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 20 Czerwiec, 2007 12:24
|
|
|
senior pilot
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 989
Skąd: Pilica
Dywizjon:
303 Kościuszkowski
Nick w LFS:
|
|
Poprosze od twórcy Kubania zrzuty z FMB wyglądu lotnisk, względnie pliczki do FMB (lepiej) cobym mógł mapki fieldów zrobić  _________________ Hell Hath No Fury Like A FireFighter
Ochotnicza Straż Pożarna Pilica
www.osp.pilica.com.pl
Śląska Galeria Fotografii Pożarniczej
www.sgfp.com.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Pią 20 Lipiec, 2007 22:49
|
|
|
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 2
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
hi,
I have same major information for map makers
1. use different CAPTURE PLANE ! reds users can use blue marking, it's not good !
2. keep airfields away (minimal distance 20km, max 40km)
3. ideal solution of placement of aifields is triangle
finally
i have some script "czechwar-wb_template_start_script.zip" for generating unified fields in few minutes
http://vwings.net/forum/viewthread.php?forum_id=43&thread_id=1689&pid=62992#post_62992 |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sob 23 Sierpień, 2008 16:51
|
|
|
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: Radom
Dywizjon:
Polish Aerobatic Team "EAGLES"
Nick w LFS:
|
|
Przenoszę się do tego tematu bo tutaj lepsze miejsce na dyskusję o mapach. Trochę mam mętlik jak mają wyglądać te mapy dlatego poprosiłem o szablon pomoże mi zrozumieć schemat.
marek75@gmail.com
i jeszcze jedno nie widzę obrazków z pierwszego posta co uniemożliwia mi rozpoznanie które lotnisko jak zakwalifikować . _________________ Noe
Lider Polish Aerobatic Team "Eagles"
www.eagles.pl |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sob 23 Sierpień, 2008 18:38
|
|
|
pilot
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 668
Skąd: Lublin
Dywizjon:
=PFT=
Nick w LFS:
|
|
Noe napisał(a): |
nie widzę obrazków z pierwszego posta co uniemożliwia mi rozpoznanie które lotnisko jak zakwalifikować . |
małe to tylko z jednym pasem, średnie z pasami dojazdowymi, duże to jakieś większe - np. betonowe. Generalnie ilość obiektów powinna być proporcjonalna do wielkości fieldu - nie można przesadzać zwłaszcza z ackami.
Przesłałem ci mapy z Afyką - jest na niej tylko 6 fieldów. Można je rozbudować lub dodać jeszcze kilka. Jeżeli na mapie nie ma lotnisk pasów naturalnych można utworzyć sztuczne. Na każdym z lotnisk musi być jeden samochód łączności. _________________ Parkinson czy Alzheimer? Wybór jest prosty.
Lepiej połowę rozlać niż zapomnieć wypić. |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 27 Sierpień, 2008 12:12
|
|
|
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 6
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Z okazji mojego pierwszego posta na tym forum AVE wszystkim!
Teraz troche wazeliny - gratuluje jednego z najlepszych serwerow dogowych na jakim latalem!
Zaczynam sie zastanawiac nad stworzeniem mapy i mam w zwiazku z tym pytanie...
Wszedlem na podanego linka ale tam wszystko po czesku. Uzywacie tego skryptu? Jezeli tak, to chcialem spytac co on dokladnie robi i jak sie z niego korzysta.
Kraty piwa nie bedzie ale za to moze bedzie nowa mapa. |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 27 Sierpień, 2008 12:42
|
|
|
Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1895
Skąd: Planeta Ziemia :)
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
FlammenWerfer napisał(a): | AVE |
znak zastrzezony, uzywanie zabronione !!!
milo ze sie podoba serwerek.... ale Flam ( nie bede pisal calej nazwy za kazdym razem bo mi klawiszy szkoda) wiec Flam, jak dziala ten czeski wynalazek to nie ma znaczenia o ile chcesz robic mapke. dowolna mapa i mozesz dzialac, tylko wazne zeby obiekty byly z listy ktora chyba gdzies jest...
jezeli nie ma to napisz a ja stworze taka liste i zamiescimy na forym.
S! _________________ pierdziec nie ma komu !!! ale wachac to by wszyscy chcieli !!!
pijcie wodę! -woda ma moc... unosi statki, porusza młyny... |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 27 Sierpień, 2008 12:45
|
|
|
sierżant
Dołączył: 28 Gru 2004
Posty: 250
Skąd: Stąd
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
Sid - Ty podobno gdzieś miałeś jakąś listę wszystkich obiektów, których można używać przy tworzeniu map. _________________ "Bandits at five o'clock!"
"Roger that...........What do we do until then?" |
|
|
|
 |
|
Wysłany:
Sro 27 Sierpień, 2008 12:50
|
|
|
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 6
Dywizjon:
Nick w LFS:
|
|
rax napisał(a): |
znak zastrzezony, uzywanie zabronione !!!
|
Nie wiedzialem, ze Rzymianie sobie to zastrzegli.
W tym watku jest link do listy obiektow ale nie dziala... |
|
|
|
 |
|